Για τα πρώτα βήματα που έχουν γίνει στη διαδικασία ψηφιοποίησης των προξενικών υπηρεσιών που καλύπτουν σημαντικές ανάγκες των Ελλήνων του εξωτερικού και για το σχέδιο της βαθμιαίας ψηφιοποίησης των υπηρεσιών που έχει αρχίσει να τίθεται σε εφαρμογή ενημερώθηκε ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που είχε με το Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.

Το όλο έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2021 και στο μεσοδιάστημα θα λειτουργεί τμηματικά, με σταδιακή ένταξη υπηρεσιών και δυνατοτήτων. Με τη βαθμιαία ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Πρεσβείες και τα Προξενεία της χώρας στους Έλληνες του εξωτερικού θα εξαλειφθεί η ανάγκη για πολυέξοδες και συχνά μεγάλες μετακινήσεις, ενώ θα απλουστευθεί και θα επιταχυνθεί η διεκπεραίωση χρονοβόρων υποθέσεων.

«Χαίρομαι πραγματικά διότι το αντικείμενο της σημερινής μας επικοινωνίας είναι ακριβώς η ίδια η επικοινωνία. Γιατί γίνεται μέσω βιντεοκλήσης και της νέας πλατφόρμας «myConsulLive». Είναι μια εφαρμογή που θα συνδέει, πλέον, όλους τους Έλληνες του εξωτερικού, σε όποια πόλη κι αν βρίσκονται, με τις ελληνικές αρχές της χώρας στην οποία ζουν. Και από εκεί, βέβαια, να εξυπηρετούνται σε ό,τι χρειάζονται από τις δημόσιες υπηρεσίες στην πατρίδα», τόνισε ο Πρωθυπουργός στην εισαγωγική τοποθέτησή του.

Εξυπηρέτηση του πολίτη και εκτός συνόρων

Το σχέδιο κινείται σε τρεις άξονες, έχοντας πάντα ως γνώμονα την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Πρώτος άξονας είναι η υπηρεσία myConsulLive, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να συνομιλήσουν με προξενικό υπάλληλο μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης για πράξεις όπου δεν απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία στο Προξενείο. Σε πρώτη φάση θα είναι δυνατή η διαχείριση αιτήσεων για έκδοση βασικών εγγράφων, όπως πιστοποιητικά Μονίμου Κατοίκου Εξωτερικού, ή αντίγραφα και αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων.
Δεύτερος άξονας είναι η ολοήμερη υπηρεσία «Εικονικός Βοηθός», η οποία, μεταξύ άλλων, θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα που υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι, θα προσφέρει οδηγίες για τη διεκπεραίωση των αιτημάτων τους, θα επιτρέπει την ψηφιακή υποβολή εγγράφων και θα προγραμματίζει ραντεβού με υπαλλήλους της εκάστοτε αρχής εάν απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία. Θα είναι επίσης δυνατή η ηλεκτρονική πληρωμή των προξενικών τελών.
Τρίτον, σε βάθος χρόνου ο «Εικονικός Βοηθός» θα λειτουργήσει και ως πύλη πρόσβασης σε σειρά υπηρεσιών, καθώς διασυνδεθεί με υφιστάμενες ή σχεδιαζόμενες πλατφόρμες, όπως το Μητρώο Απόδημου Ελληνισμού, το Σύστημα Επείγουσας Ενημέρωσης Ελλήνων Πολιτών στο Εξωτερικό και με την εφαρμογή myConsulLive.

Όταν ολοκληρωθεί η μετατροπή του «Εικονικού Βοηθού» σε κόμβο εξυπηρέτησης θα είναι επίσης δυνατή η διασύνδεση με το Μητρώο Πολιτών για ληξιαρχικές και δημοτολογικές πράξεις, τη Στρατολογία, τη Διεύθυνση Διαβατηρίων, άλλες αστυνομικές υπηρεσίες, τον e-ΕΦΚΑ και τον Ειδικό Εκλογικό Κατάλογο Εξωτερικού, όπου οι πολίτες που κατοικούν εκτός ελληνικής επικράτειας μπορούν να εγγραφούν και να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά ώστε να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα κοντά στον τόπο μόνιμης διαμονής τους.

Πηγή: patrastimes.gr