Μετά την αιφνιδιαστική επιβολή του νέου lockdownοι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για το πώς θα εξυπηρετήσουν τους πελάτες που έχουν ήδη κλείσει τα ραντεβού τους μέσω click away για την εβδομάδα που διανύουμε, την ώρα που ο κλάδος μετρά απώλειες από τη χριστουγεννιάτικη περίοδο της τάξης των 2 δισ. ευρώ.

Πολλά μικρά και μεσαία καταστήματα που δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο όγκο προσωπικού για κατ’ οίκον παραδόσεις από τους ίδιους, μιας και οι εταιρείες ταχυμεταφορών έχουν φρακάρει, καλούν τους πελάτες τους να επιδείξουν υπομονή έως τις 11 Ιανουαρίου.

Από την άλλη, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιστρατεύουν τους υπαλλήλους για παραδόσεις κατ’ οίκον, με κάποιους να πηγαίνουν οι ίδιοι τα δέματα στα σπίτια των καταναλωτών, προκειμένου να μην υπάρξουν αρνητικές κριτικές στο διαδίκτυο σε μια εποχή ήδη αρκετά δύσκολη για το λιανεμπόριο.

Τέλος, πολλές επιχειρήσεις κάλεσαν τους καταναλωτές προκειμένου να αποφασίσουν οι ίδιοι αν μπορούν να περιμένουν έως τις 11 Ιανουαρίου ή αν θα προτιμούσαν την παράδοση μέσω courier, κάτι που θα σήμαινε μεγαλύτερη καθυστέρηση.

Η πρακτική του click away λειτούργησε ευεργετικά μέσα στις γιορτές μετά το νέο λουκέτο του Νοεμβρίου, αλλά όπως όλα τα καλά, κράτησε και αυτό λίγο. Τώρα, εμπορικός κόσμος εκλιπαρεί για επανέναρξη του click away έστω και με τους περιοριστικούς όρους που εφαρμόστηκε κατά την περίοδο των εορτών.

Στόχος όλων είναι η πολλά υποσχόμενη φόρμουλα του click inside, που προβλέπει τις επισκέψεις και αγορές στα καταστήματα κατόπιν ραντεβού, να τεθεί σε ισχύ από την πρώτη εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων.

Υπενθυμίζεται με τη νέα φόρμουλα οι πελάτες θα μπορούν να δοκιμάζουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να τα επιλέγουν μέσω φυσικής παρουσίας στα καταστήματα. Διατυπώνονται ωστόσο ενστάσεις για το κατά πόσο λειτουργικό θα είναι αυτό το μέτρο σε μικρότερες επιχειρήσεις, ή αν ο φημολογούμενος περιορισμός του ενός πελάτη τη φορά μέσα στο κατάστημα θα πρέπει να επανεξεταστεί με βάση τα τετραγωνικά μέτρα του καταστήματος.

Πάντως, προς το παρόν, αυτό που είναι γνωστό είναι πως από τις 11 Ιανουαρίου, η αγορά θα επαναλειτουργήσει μέσω click away με τους εξής όρους και προϋποθέσεις:

  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν την παραγγελία τους είτε μέσω e-shop, είτε τηλεφωνικά.
  • Για να πάει ένας καταναλωτής να παραλάβει την παραγγελία του, θα πρέπει να έχει λάβει sms από το κατάστημα στο οποίο θα αναγράφεται το ποσό της αγοράς και το ΑΦΜ της επιχείρησης.
  • Πριν βγει από το σπίτι του απαιτείται να στείλει πρώτα στο 13033 sms με τον κωδικό 2.
  • Η πληρωμή θα γίνεται είτε με ηλεκτρονικό τρόπο, είτε με POS, έξω από το κατάστημα.
  • Η παραγγελία θα παραλαμβάνεται από ένα άτομο σε συγκεκριμένο χρόνο και με ηλεκτρονική απόδειξη.
  • Στη σειρά αναμονής έξω από τα καταστήματα θα επιτρέπονται μόνο έως 9 άτομα και η απόσταση μεταξύ των πελατών θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα.

Σε επιχείρηση που θα βρεθεί, σε έλεγχο, στο εσωτερικό της με πελάτη θα επιβάλλεται και διοικητικό πρόστιμο -από 2.000 έως 50.000 ευρώ ανάλογα με τα τ.μ. – και θα επιβάλλεται ταυτόχρονα και αναστολή λειτουργίας από 15 έως 90 ημέρες.

Πηγή: patrastimes.gr