Πρεμιέρα για το λιανεμπόριο με τη μέθοδο του click away σήμερα, Κυριακή, με την αγορά να «ανεβάζει» ρολά, ελπίζοντας ότι κάτι θα καταφέρει να διασώσει από τον συνήθως υψηλό τζίρο των εορτών, και τους καταναλωτές να καλούνται να υιοθετήσουν έναν πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα τρόπο για να πραγματοποιούν τα ψώνια τους

Δειλά δειλά οι πρώτοι πελάτες βγήκαν στις αγορές με σκοπό να παραλάβουν αυτά που παρήγγειλαν το πρωί. Τα καταστήματα που άνοιξαν σήμερα για πρώτη φορά ανέμεναν τους πελάτες στις εισόδους, έχοντας έτοιμη την παραγγελία τους και ανα χείρας το POS προκειμένου να πραγματοποιηθεί η συναλλαγή πληρωμής.

Ωστόσο, η αγορά ήταν σήμερα, μάλλον μουδιασμένη. Στις 12:00 το μεσημέρι στην καρδιά του λιανεμπορίου, στην Ερμού, η κίνηση ήταν περιορισμένη, λίγοι ήταν και οι καταστηματάρχες που περίμεναν τους πρώτους πελάτες ύστερα από περίπου ένα μήνα. Την ίδια ώρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης οι καταναλωτές επίσης λιγοστοί, καθώς και στη συμπρωτεύουσα υπήρξαν πολλοί που προτίμησαν να κάνουν τις αγορές τους εξ’ ολοκλήρου μέσω e-shop.

Στο πλαίσιο αυτό οι έμποροι διατηρούν τις επιφυλάξεις τους στο κατά πόσο η μέθοδος του click away θα μπορέσει να μειώσει τη ζημιά του χριστουγεννιάτικου τζίρου.

Ωστόσο, πιο σαφής εικόνα θα υπάρξει τις επόμενες ημέρες, καθώς ο βροχερός καιρός αλλά και η μη εξοικείωση ακόμη των καταναλωτών με τα νέα μέτρα δεν επιτρέπουν ασφαλή συμπεράσματα. Άλλωστε η υπερφόρτωση των μεταφορικών εταιρειών, θα αναγκάσει αρκετούς να στραφούν στο click away, προκειμένου να μην αναμένουν την παραγγελία τους για εβδομάδες.

Αυτό τόνισε και ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο MEGA, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι δεδομένης της αμηχανίας της πρώτης ημέρας και του κακού καιρού η αγορά κινήθηκε ικανοποιητικά. Μάλιστα τόνισε ότι αυτό δεν αφορά μόνο τις μεγάλες αλυσίδες αλλά και τα μικρά καταστήματα.

Την ίδια ώρα προστίθενται καταστήματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν την μέθοδο αυτή. Όπως αναφέρει το ΦΕΚ που εκδόθηκε για τη λειτουργία των καταστημάτων με το σύστημα του click away, και τα εμπορικά κέντρα θα μπορούν, υπό προϋποθέσεις, να πωλούν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές, αρκεί να έχουν ειδικό σημείο πώλησης σε χώρο εξωτερικώς του εμπορικού κέντρου.

Κατεβαίνουν τα ρολά σε περίπτωση συνωστισμού

Πυρετώδεις προετοιμασίες

Σε κάθε περίπτωση και με την ελπίδα να πεθαίνει πάντα τελευταία, οι προετοιμασίες στα καταστήματα του λιανεμπορίου προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα είναι πλέον πυρετώδεις, καθώς καθ’ όλο το διάστημα των εορτών, τουλάχιστον μέχρι τις 7 Ιανουαρίου, ο τρόπος λειτουργίας τους θα είναι ριζικά διαφορετικός.

Με το click away δεν επιτρέπεται η φυσική περιήγηση των καταναλωτών στα καταστήματα. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να επιλέξουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν είτε μέσω του e-shop μιας επιχείρησης, είτε προβαίνοντας σε τηλεφωνική παραγγελία από το κατάστημα. Και για να ξέρουν τι θέλουν να αγοράσουν πρέπει να το δουν στη βιτρίνα, τουλάχιστον στα μικρά καταστήματα που δεν έχουν ιστοσελιδα. Οπότε στις γειτονιές από το πρωί

Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση του click away, ο πολίτης οφείλει να στείλει SMS κατ’ εξαίρεση μετακίνησης (κωδικός 2) στο 13033, προκειμένου να μεταβεί στο κατάστημα και να παραλάβει τα ψώνια του. 

Click away: Τα βήματα που πρέπει να ακολουθούμε

  1. Επιλέγεις το κατάστημα από το οποίο θέλεις να αγοράσεις το προϊόν.
  2. Διαλέγεις πώς θα εξοφλήσεις την παραγγελία σου. Υπάρχουν δύο τρόποι: πρώτος τρόπος με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος. Δεύτερος τρόπος η πληρωμή μόνο με πιστωτική κάρτα έξω από το κατάστημα κατά την ώρα παραλαβής του προϊόντος.
  3. Με την ολοκλήρωση της παραγγελίας, λαμβάνεις ένα SMS στο κινητό το οποίο πιστοποιεί την ολοκλήρωση της παραγγελίας (σ.σ άλλα μαγαζιά επιλέγουν και το email). Με δεύτερο SMS καλείσαι να επιλέξεις μέρα και ώρα για την παραλαβή του προϊόντος (μέσα στις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων: Δευτέρα έως Σάββατο αλλά και Κυριακή καθώς επιτρέπεται η λειτουργία των καταστημάτων κάτι βέβαια που εξαρτάται από την επιλογή της κάθε επιχείρησης. Με επιλογή της ώρας και της ημέρας, αποστέλλεται επιβεβαιωτικό μήνυμα το οποίο αποτελεί και το “έγγραφό” για την νόμιμη μετακίνηση στο κατάστημα. Προσοχή όμως σε αυτό το βήμα: Δεν είναι δεδομένο ότι όλες οι επιχειρήσεις θα δίνουν το δικαίωμα στον πελάτη να επιλέξει εκείνος την ώρα και την ημέρα. Μπορεί το ίδιο το κατάστημα (για λόγους προγραμματισμού) να ορίσει το ραντεβού.
  4. Επισκέπτεσαι στο κατάστημα στην συμφωνημένη ημερομηνία και ώρα για την παραλαβή του προϊόντος. Πρέπει να έχεις μαζί σου το SMS που πιστοποιεί την συναλλαγή αλλά και να έχεις αποστείλει SMS με τον κωδικό 2 στο 13033. Μεγάλες αλυσίδες, θα σηματοδοτήσουν συγκεκριμένα σημεία προκειμένου μπροστά στο κατάστημα (σ.σ ήδη ξεκίνησαν οι σχετικές διαφημίσεις) προκειμένου να τηρείται η σειρά η οποία δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 9 άτομα.
  5. Πρέπει να γνωρίζεις τους τέσσερις βασικούς κανόνες του click away:
  • Το χρονικό περιθώριο που έχεις για την μετακίνησή σου προς το κατάστημα της επιλογής σου είναι μια ώρα πριν από την αναγραφόμενη ώρα παραλαβής στο κατάστημα και μια ώρα μετά.
  • Στις ουρές έξω από το κατάστημα, θα επιτρέπονται έως 9 άτομα με τήρηση αποστάσεων τουλάχιστον δύο μέτρα ο ένας από τον άλλο.
  • Πρέπει να στείλεις SMS στο νούμερο 13033 για την μετακίνησή σου προς το κατάστημα της επιλογής σου
  • Δεν επιτρέπει να μπεις στο κατάστημα, δεν επιτρέπει συνοδός κατά την παραλαβή της παραγγελίας. Μόνο ένα άτομο ανά παραγγελία.

Γεωργιάδης: Τέλος το click away αν υπάρξει συνωστισμός

Με αφορμή τα αυξημένα κρούσματα στη δυτική Αττική και τους κινδύνους που φέρνει το άνοιγμα της αγοράς, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «Έχουμε πει ότι αν δούμε εικόνες συνωστισμού θα κλείσουμε αμέσως. Αφετέρου είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους λοιμωξιολόγους, αν μας δώσουν σήμα θα κλείσουμε. Κάναμε την εναλλακτική πρόταση για την παράδοση εκτός των καταστημάτων, εμένα επιλογή μου ήταν να είναι ανοιχτά τα καταστήματα, αλλά αυτό ήταν επιδημιολογικά αδύνατο», είπε ο κ. Γεωργιάδης.

«Η πρώτη μέρα της παράδοσης εκτός κύλισε εξαιρετικά ικανοποιητικά. Σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες υπήρχαν χιλιάδες παραγγελίες που εκτελέστηκαν σήμερα. Ο πιο βασικός μας στόχος που ήταν να αποφορτίσουμε τους ταχυμεταφορείς, φαίνεται πως επετεύχθη. Πολλά μικρά καταστήματα έκαναν κάτι παραπάνω. Δεν θέλω να πουλήσω ότι μπορεί να ισοφαρίσουν τον κανονικό τους τζίρο», πρόσθεσε για την πρεμιέρα του click away.

«Τα εμπορικά κέντρα δεν λειτουργούν, όπως είχαμε πει. Δεν μπορεί κάποιος να μπει στους κοινόχρηστους χώρους των εμπορικών κέντρων. Εφόσον πρόκειται όμως για ραντεβού με ένα πελάτη, για τα καταστήματα των εμπορικών κέντρων, μπορούν να κάνουν το ίδιο με τα υπόλοιπα καταστήματα παραδίδοντας στο δρόμο, σε έναν εξωτερικό χώρο, πάντα με ραντεβού και σε συγκεκριμένο χρόνο. Δε θέλαμε να ευνοήσουμε τα μεν ή τα δε καταστήματα», είπε ο ίδιος αναφορικά με τη λειτουργία των εμπορικών κέντρων.

Πηγή: patrastimes.gr