Απαισιόδοξοι εμφανίζονται οι καταναλωτές στην Ελλάδα σε σχέση με το χρονικό διάστημα για το οποίο θα συνεχίσει να μας επηρεάζει η πανδημία, αλλά και σε σχέση με τα χρήματα που θα δαπανούν.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΥ σε συνεργασία με την MRB σε δείγμα Ελλήνων καταναλωτών, μεταξύ 9 και 15 Απριλίου 2021, το 59% των Ελλήνων εκτιμά πως ο φόβος της πανδημίας θα συνεχίσει να είναι μαζί μας για πάνω από ένα χρόνο ακόμη – μια πιο απαισιόδοξη εκτίμηση σε σχέση με άλλες περιοχές ή χώρες που καλύπτει η παγκόσμια έρευνα της EY.

Οι επιπτώσεις της πανδημίας φαίνεται να ανησυχούν τους Ελληνες περισσότερο από τους καταναλωτές σε άλλες χώρες, με τις ανησυχίες να επικεντρώνονται κυρίως στον αντίκτυπό της στην ελληνική οικονομία (77%) και στην κοινωνία (66%), καθώς και στη δυνατότητα να απολαύσουν ελεύθερα τη ζωή τους (71%), ενώ ακολουθούν οι επιπτώσεις στην προσωπική οικονομική κατάσταση (56%) και στην υγεία της οικογένειας (53%).

Με δεδομένη την κυρίαρχη ανησυχία για τον αντίκτυπο της πανδημίας στην οικονομία, οι Ελληνες δηλώνουν ότι ξοδεύουν σήμερα λιγότερο (60%) και αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα (43%), ενώ οι τιμές των προϊόντων και υπηρεσιών έχουν γίνει μακράν το σημαντικότερο κριτήριο αγοράς (67%). Η τάση αυτή δεν αναμένεται να αλλάξει στο εγγύς μέλλον, καθώς η τιμή θα παραμείνει, με διαφορά, το σημαντικότερο κριτήριο για τις αγορές και κατά την επόμενη τριετία (79%). Για την πλειονότητα των προϊόντων οι Ελληνες θα συνεχίσουν να ξοδεύουν στο μέλλον τα ίδια με την περίοδο της πανδημίας, ενώ στις περιπτώσεις που οι δαπάνες ενδέχεται να αλλάξουν, κατά κανόνα θα μειωθούν.
Παρότι βρίσκεται σε δεύτερη μοίρα μετά τις οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης, η υγεία των Ελλήνων και των οικογενειών τους αποκτά πλέον αυξημένη σημασία. Ο αντίκτυπος της πανδημίας στην υγεία μάς απασχολεί στην Ελλάδα περισσότερο από ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο. Για τρεις στους τέσσερις Ελληνες ο τρόπος που διατηρούν τη σωματική (75%) και ψυχική (80%) υγεία τους έχει αλλάξει, ενώ παρόμοιο ποσοστό (75%) δείχνει αυξημένο ενδιαφέρον για την υγεία και θα κάνει υγιεινές επιλογές μακροπρόθεσμα. Παράλληλα, ένας στους τέσσερις (26%) θα πλήρωνε περισσότερο για προϊόντα που προωθούν την υγεία και την ευεξία.

Τέλος, ένα 50% δηλώνει ότι θα αυξήσει τις αγορές του μέσω Διαδικτύου, με το 49% των καταναλωτών ωστόσο να εκφράζει δυσαρέσκεια για τις καθυστερήσεις και το 47% για το υψηλό κόστος παράδοσης.

Πηγή: patrastimes.gr