Στη διασφάλιση της ομαλής ροής εμπορευμάτων στη Μεγάλη Βρετανία προχώρησε η κυβέρνηση της Γηραιάς Αλβιόνας υπογράφοντας συμφωνίες ύψους 77,6 εκατομμυρίων λιρών με κορυφαίες διεθνώς εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους με πλοία μεταφοράς φορτηγών RoRo (Roll-on / Roll-off). Πρόκειται για τις Stena Line, DFDS, Brittany Ferries και P&O.

«Κρίθηκε ως απαραίτητη για τη διασφάλιση της ομαλής και επιτυχημένης μεταφοράς εμπορευμάτων» δήλωσε ο Grant Shapps, υφυπουργός Μεταφορών.

Ουσιαστικά, οι συμφωνίες «κλείστηκαν» για να καλύψουν το α’ εξάμηνο του 2021 και αφορούν προσεγγίσεις στα βρετανικά λιμάνια Felixstowe, Harwich, Hull, Newhaven, Poole, Portsmouth, Teesport και Tilbury.

Στόχος είναι η αποτροπή συμφόρησης στην πύλη του Dover και η αντιμετώπιση των επιπτώσεων στην αλυσίδα τροφοδοσίας από το σκληρό BREXIT.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι υπ’ αριθμόν 1 χώρα ένα αγορά ζήτησης στις μεταφορές με πλοία RoRo; Τι μπορούν να μας πουν τα δεδομένα σχετικά με τις βασικές αρχές προσφοράς-ζήτησης για τον τομέα RoRο.

Σύμφωνα με έρευνα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας VesselsValue η CLdN πρόσθεσε 25% χωρητικότητα από το λιμάνι του Ρότερνταμ προς το Λονδίνο και το Χάμπερσαιντ τον περασμένο μήνα, καθώς και ένα επιπλέον πλοίο από το Zeebrugge για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση από το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω Brexit.

Ακολούθησε νέα εμπορική διαδρομή μεταξύ Σαταντέρ-Λίβερπουλ και Δουβλίνου «… αποδεικνύοντας ότι οι εμπορευματικές διαδρομές μπορούν να ανθίσουν χωρίς καμία κυβερνητική βοήθεια…» όπως επεσήμαναν στελέχη της CLdN.

Η P&O αναβάθμισε τη χωρητικότητά της για μεταφορά εμπορεύματα μόνο μεταξύ Δουβλίνου και Λίβερπουλ, αντικαθιστώντας τη Stena Forecaster για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση.

Από την πλευρά της η Stena Line συνέχισε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του στόλους, αυξάνοντας κατά 30% μεταφορική ικανότητα σε δύο πλοία της, το Stena Mersey και το Stena Lagan επεκτείνοντας το μήκος τους κατά 36 μέτρων.

Παράλληλα να αναμένεται να πέσουν στο νερό νεότευκτα πλοία προσθέτοντας άλλα 112.000 lanes meters αυξάνοντας τη μεταφορική ικανότητα του στόλου των Ro-Ro.

Ο στόλος αυτού του τύπου πλοίων αναμένεται να αυξηθεί το 2021 και 2022 κατά 2%.

Όσο αφορά τη διαδικασία διακίνησης εμπορευμάτων οι καθυστερήσεις είναι αναπόφευκτες καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο μεταβαίνει στο UK Global Tariff (UKGT) την 1η Ιανουαρίου 2021, αυξάνοντας τη διοικητική γραφειοκρατία, τον χρόνο διεκπεραίωσης και επιπλέον το κόστος μεταφοράς.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι είναι πιθανή η συμφόρηση στους δρόμους, στους σιδηροδρόμους, στους τερματικούς σταθμούς και στα λιμάνια ελλιμενισμού.

Η βρετανική κυβέρνηση αναμένει 6 μήνες χάους βάσει της διάρκειας αυτών των συμβάσεων με τις ναυτιλιακές εταιρείες.

newmoney.gr

Πηγή: patrastimes.gr