Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα, με 25 από τις 26 θέσεις να είναι ενεργές, ενώ οι πρόδρομες εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε 20 από αυτές. Ο Μετροπόντικας «Αθηνά», που εργάζεται από την Κατεχάκη, έχει διανύσει πάνω από δύο χιλιόμετρα και αναμένεται να φτάσει στον σταθμό Ζωγράφου σε περίπου 15 ημέρες. Η πλήρης ολοκλήρωση της σήραγγας αναμένεται έως το τέλος του 2025. Αντίστοιχα, ο Μετροπόντικας «Νίκη» έχει ξεκινήσει από το Άλσος Βεΐκου και εκτιμάται ότι θα φτάσει στον πρώτο σταθμό της περιοχής σε έναν μήνα, ολοκληρώνοντας τις εργασίες μέχρι το τέλος του 2026.
Στο σχεδιασμό της Γραμμής 4 έχουν ληφθεί υπόψη μελλοντικές διασταυρώσεις και επεκτάσεις, ενώ η υποδομή της έχει διαστασιολογηθεί ώστε να εξυπηρετεί μεγαλύτερο επιβατικό φόρτο από αυτόν που αναμένεται το 2050. Το έργο αναμένεται να συμβάλει στην περιβαλλοντική και αστική αναβάθμιση των περιοχών όπου θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί, επηρεάζοντας θετικά την οικονομική αξία των ακινήτων και των επιχειρήσεων.
Σημαντική συνεργασία προκύπτει από την Ανάπλαση Α.Ε., με οκτώ αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς να έχουν πραγματοποιηθεί για τη βέλτιστη διαμόρφωση των δημόσιων χώρων πάνω από τους σταθμούς. Αυτό σημαίνει ότι περιοχές όπως η πλατεία Κολωνακίου, η Κα Κυψέλης και η πλατεία Εξαρχείων θα αναδιαμορφωθούν βάσει προτάσεων από διακεκριμένα αρχιτεκτονικά γραφεία.
Αξιοσημείωτη είναι και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ. με τρεις σταθμούς. Στο έργο περιλαμβάνονται ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα και η δημιουργία ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης. Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού έχει ολοκληρωθεί και η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το 2026, με προγραμματισμένη λειτουργία το 2031.
Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων αποτελεί επίσης σημαντική πτυχή της στρατηγικής του μετρό. Ο ΟΑΣΑ είναι υπεύθυνος για τη νέα συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, η οποία θα καθορίσει τη σκοπιμότητα και τις προτεραιότητες των επεκτάσεων του δικτύου. Μελέτες από την Ελληνικό Μετρό περιλαμβάνουν την επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα και της Γραμμής 4 δυτικά προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, παρέχοντας δυνατότητες σύνδεσης με υπάρχουσες γραμμές.
Επιπλέον, μελετάται η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, καθώς και νοτιοδυτικά από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι και άλλες περιοχές. Προβλέπεται επίσης κλάδος της Γραμμής 4 προς την ΠΥΡΚΑΛ, ενσωματώνοντας τη σύνδεση με άλλες γραμμές του δικτύου. Τέλος, διερευνάται η επέκταση της Γραμμής 1 προς Νέα Ερυθραία.
Πηγή: tovima.gr