Από σήμερα, όσοι διασχίζουν την Αττική Οδό θα παρατηρήσουν μειωμένα διόδια. Για πρώτη φορά, επιπλέον, επιβάλλεται μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων για τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν σε άτομα με αναπηρία και αναπήρους πολέμου. Οι νέες ρυθμίσεις προκύπτουν από τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία υπερψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής.
Σύμφωνα με τις νέες τιμές που ισχύουν από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι νέες χρεώσεις για τα διόδια διαμορφώνονται ως εξής:
– 1,25€ για τα μοτοποδήλατα
– 2,50€ για τα ΙΧ (κατηγορίες 2, 3 και 4)
– 6,25€ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5)
– 10,00€ για τα μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6)
Η εφαρμογή των συσκευών e-PASS και των καρτών διελεύσεων παραμένει ενεργή και μετά τις 05.10.2024, με μεταφορά των υπολοίπων των προπληρωμένων λογαριασμών. Για τον Οκτώβριο 2024, διατηρείται το πρόγραμμα Bonus με 15 δωρεάν διελεύσεις, ενώ οι τιμές για τα προγράμματα Friendly και Business μειώνονται στα επίπεδα του Βασικού Διοδίου για τις πρώτες 30 διελεύσεις.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Αττική Οδός διατηρεί τις παρεχόμενες υπηρεσίες οδικής ασφάλειας, με ισχύ τον 4ψήφιο Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 1024, όπου οι οδηγοί μπορούν να καλέσουν για άμεση βοήθεια. Επίσης, το τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών 210 6682222 παραμένει σε λειτουργία.
Σχετικά με την οικονομική πλευρά της νέας σύμβασης, ανακοινώθηκε ότι καταβλήθηκε το εφάπαξ τίμημα ύψους 3,27 δισ. ευρώ από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά την επιλογή του ως Προτιμητέος Επενδυτής στον διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 έτη. Η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή πραγματοποιήθηκε νωρίτερα, την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου.
Επιπλέον, η νέα σύμβαση περιλαμβάνει πολλαπλά οφέλη. Το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ, μειώνοντας το δημόσιο χρέος κατά περίπου 1,5% του ΑΕΠ. Η Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης θα ανέλθει σε 9,3% των συνολικών εσόδων από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Η υπολογισμένη αμοιβή στην νέα σύμβαση βασίζεται στον κύκλο εργασιών της διαχειρίστριας εταιρείας και όχι στα καθαρά κέρδη, όπως ίσχυε μέχρι τώρα.
Πηγή: tovima.gr