Σε εξέλιξη βρίσκεται η έκθεση γελοιογραφίας «Η Μεταπολίτευση των Γελοιογράφων», που διοργανώνεται στο Μετρό του Συντάγματος από τη Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων, με την υποστήριξη της Προεδρίας της Δημοκρατίας, της Βουλής, του Υπουργείου Πολιτισμού και άλλων φορέων. Η έκθεση αυτή φιλοξενεί περισσότερα από 400 σκίτσα που επιλέχθηκαν από 67 δημιουργούς, σχολιάζοντας την ελληνική πολιτική επικαιρότητα από το 1974 μέχρι σήμερα. Η έκθεση θα κλείσει το απόγευμα του Σαββάτου 19 Οκτωβρίου.
Ο Γιάννης Αντωνόπουλος εξηγεί ότι η Λέσχη έχει προηγούμενα διοργανώσει μεγάλες διεθνείς εκθέσεις που αφορούσαν θεματικές όπως το προσφυγικό και ο πόλεμος, και η φετινή έκθεση είναι μια δυναμική επιστροφή λόγω της συμπλήρωσης 50 χρόνων από τη Μεταπολίτευση. Ο Σπύρος Δερβενιώτης αναφέρει ότι η κοινότητα των γελοιογράφων ήθελε να συμμετάσχει σε αυτή την επετειακή εκδήλωση, δίνοντας έμφαση στην ιστορική σημασία της περιόδου.
Η διαδικασία συγκέντρωσης του υλικού και επιλογής των γελοιογραφιών ήταν πολύπλοκη. Ο Γιάννης Αντωνόπουλος τονίζει την έλλειψη οργανωμένων αρχείων, ενώ η Έφη Ξένου σημειώνει ότι για πρώτη φορά γίνεται μια τέτοια καταγραφή του πολιτιστικού αυτού υλικού, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικά πολιτικά γεγονότα και γελοιογράφους.
Και οι τρεις γελοιογράφοι αναγνωρίζουν τη σημασία της πολιτικής γελοιογραφίας ως σχολιασμού των εξουσιών και ως ενός είδους ιστορικού τεκμηρίου. Η γελοιογραφία παραμένει ένα εργαλείο κριτικής και σάτιρας απέναντι στην πολιτική εξουσία, με την Έφη Ξένου να προσθέτει ότι οι γελοιογραφίες είναι μια μορφή τέχνης που επικοινωνεί άμεσα με την κοινωνία.
Αναφορικά με την επίδραση του ψηφιακού κόσμου, οι γελοιογράφοι έχουν εντοπίσει θετικά και αρνητικά στοιχεία. Ο Γιάννης Αντωνόπουλος επισημαίνει ότι η ψηφιοποίηση έχει διευκολύνει τη διάδοση, αλλά έχει επίσης απομακρύνει τη γελοιογραφία από την έντυπη παράδοση. Ο Σπύρος Δερβενιώτης τονίζει τους κινδύνους του διαδικτύου και την ανάγκη για προσεκτική στάση από τους γελοιογράφους. Η Έφη Ξένου αναγνωρίζει τις ευκαιρίες που προσφέρει το διαδίκτυο, αλλά παραδέχεται ότι προτιμά την παράδοση του έντυπου τύπου.
Πηγή: tovima.gr