Πρωτίστως η αποκάλυψη του newsauto, που επιβεβαιώθηκε με την ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος για την απαγόρευση των εισαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 1,2 και 3 αλλά και η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους ύψους 4.000 ευρώ στα Euro4 προκάλεσε τον πανικό σε κάποιους επιτήδειους εμπόρους οι οποίοι εμπορεύονται -για… ευνόητους λόγους υψηλού κέρδους- τόσο παλιά αυτοκίνητα.

Παράλληλα το θολό τοπίο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5, επίσης έχει προκαλέσει ένα άγχος στους εμπόρους μεταχειρισμένων.

Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν να σπεύσουν έμποροι μεταχειρισμένων να εισάγουν όσα περισσότερα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα μπορούν, εκμεταλλευόμενοι φυσικά και τα κενά ελέγχου που υπάρχουν για την ποιότητα και τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχουν αυτά τα οχήματα, ώστε να έχουν διαθέσιμο στοκ μετά την απαγόρευση των εισαγωγών και της επιβολής του Περιβαλλοντικού Τέλους στα Euro4.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto.gr επιτήδειοι έμποροι έχουν ήδη εξοφλήσει χιλιάδες φθηνά «σαπάκια» ώστε να εισαχθούν στην Ελλάδα το συντομότερο δυνατόν και να προλάβουν να τα εκτελωνίσουν χωρίς το Περιβαλλοντικό Τέλος και στη συνέχεια γυρνώντας τα χιλιόμετρα τους να τα πουλήσουν με μεγάλο κέρδος, σε αντίθεση φυσικά με τους υπόλοιπους εμπόρους που επιχειρούν μόνο με τα εγχώρια μεταχειρισμένα -που είναι καταγεγραμμένο το ιστορικό τους- και με μικρότερο κέρδος.

Άλλωστε είναι γνωστό πως τα Euro4 –και κυρίως τα diesel αποτελούν τη μερίδα του λέοντος στις εμπορίες μεταχειρισμένων της επαρχίας, ενώ πολλοί ιδιώτες καταναλωτές που διατηρούν και εξοχική κατοικία εκτός Αττικής αποκτούν κάποιο από αυτά τα παλιά και ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα οχήματα με χαμηλό κόστος και κινούνται παράνομα και στην Αττική!

Γυρίζοντας τα χιλιόμετρα…

Οσον αφορά το γύρισμα των χιλιομέτρων είναι ξεκάθαρο ότι πάρα πολλοί επιτήδειοι το έχουν αναγάγει σε… εθνικό σπορ καθώς αγοράζουν κάποιο μεταχειρισμένο όχημα από εταιρεία ενοικιάσεων, χρονομίσθωσης ή ακόμη και εταιρεία κοινής ωφέλειας (ύδρευσης, ρεύματος, ταχυδρομεία) τα οποία έχουν διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα έναντι λίγων εκατοντάδων ευρώ. Φροντίζουν βέβαια στο τιμολόγιο να αναγράφονται τα διανυθέντα χιλιόμετρα που επιθυμούν και όχι τα πραγματικά και στη συνέχεια αφού επισκεφθούν έναν τεχνικό για τον πίνακα οργάνων που γυρίζει τα χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο φορτώνεται για την Ελλάδα.
Εφόσον διαπιστώσουν ότι υπάρχει θέμα με το ΚΤΕΟ καθώς θα διαπιστώνεται ανακολουθία χιλιομέτρων τότε ή το περνούν μέσω Βουλγαρίας και το νέο Δελτίο αναγράφει τα χιλιόμετρα που φαίνονται στο κοντέρ είτε εξαφανίζουν το προηγούμενο Δελτίο ΚΤΕΟ και το περνούν από ελληνικό ΚΤΕΟ όπου επίσης στο Δελτίο αναγράφονται τα χιλιόμετρα που φαίνονται στον πίνακα οργάνων τα οποία βέβαια δεν είναι τα πραγματικά.
Βάλτε τέλος τώρα!

Ο μόνος τρόπος για να σταματήσουν οι ορδές εισαγωγών από «σαπάκια» είναι να επισπευσθεί η ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος καθώς σε διαφορετική περίπτωση είναι πολύ πιθανό μέσα σ’ ένα μήνα να καταγραφεί παγκόσμιο ρεκόρ στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που αν μη τι άλλο ρυπαίνουν και είναι επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια, ενώ πολλά από αυτά αποτελούν οικονομική… παγίδα για τους ανυποψίαστους καταναλωτές. Επίσης το Υπουργείο Περιβάλλοντος αλλά και το Οικονομικών (αφού τα έσοδα που χάνονται είναι πολλά) θα πρέπει άμεσα να ξανασκεφτεί τι θα κάνε με τα Euro5 αυτοκίνητα, αφού τα μέτρα απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων με Euro6, υβριδικά η ηλεκτρικά που ξεκινάνε σε πολλές χώρες της Ε.Ε. η Ελλάδα θα τα ελκύσει σα μαγνήτης…
newsauto.gr

Πηγή: patrastimes.gr