Ουσιαστικά με τις λίγες επιλογές, την ΕΒΕ και χωρίς κανέναν οδηγό προς τους υποψηφίους, το μηχανογραφικό θα αποτελέσει μεγάλο πρόβλημα χωρίς κανένα πραγματικό όφελος.

Το σύστημα που υιοθετείται εμφανίζεται παραπλήσιο των αγγλοσαξωνικών χωρών, όπου ωστόσο η ζήτηση για σπουδές είναι διαφορετική, ενώ υπάρχει εκπαίδευση.

Ειδικότερα τα προβλήματα που θα συναντήσουν οι υποψήφιοι με τον νέο σύστημα όπως τα καταγράφει η εφημερίδα Καθημερινή, με τη συνδρομή του εκπαιδευτικού – αναλυτή Στράτου Στρατηγάκη, είναι τα εξής:

Κάθε τμήμα ΑΕΙ θα έχει διαφορετική ελάχιστη βάση εισαγωγής αφού θα πολλαπλασιάζεται ο μέσος όρος του πεδίου με διαφορετικό συντελεστή που θα ορίζει το κάθε τμήμα.

Παγιοποιείται η έκδοση των αποτελεσμάτων εισαγωγής στα τέλη Αυγούστου, με τους γονείς να τρέχουν αγωνιώντας να κάνουν μετακόμιση τον Σεπτέμβριο, αντί αυτό να τακτοποιηθεί στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών τους.

Υπάρχουν τμήματα με το ίδιο αντικείμενο αλλά χωρίς αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα.

Από τις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2022, κάθε υποψήφιος θα έχει διαφορετικές μονάδες εισαγωγής, αφού κάθε τμήμα θα μπορεί να ορίσει διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας (άλλα μόρια Μαθηματικά Αθήνας, άλλα Θεσσαλονίκης).

Αντίθετα δεν λύνονται προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί σε όλα τα συστήματα εισαγωγής μεταπολιτευτικά.

Ενδεικτικά για τις σχολές σε δύο ή περισσότερα επιστημονικά πεδία, οι υποψήφιοι που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα συγκρίνονται ως προς τα μόρια που συγκέντρωσαν, πράγμα εντελώς άδικο.

Αφορά το 34% των τμημάτων του μηχανογραφικού.

Πηγή: patrastimes.gr