Τέλη της δεκαετίας του 1990 – αρχές 2000 οι μεσίτες κατέγραφαν κοντά στους καινούργιους, τότε, σταθμούς του μετρό μια έκρηξη της ζήτησης για κατοικία στις περιοχές του Ψυρρή, στο Θησείο, το Μοναστηράκι, την Πλάκα, την Ακρόπολη και το Μετς. Είκοσι χρόνια μετά και με την ελληνική αγορά ακινήτων να βιώνει ακόμη τις επιπτώσεις της πολυετούς κρίσης, οι συνοικίες αυτές, λόγω και των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων, έχουν κορεστεί. Οι τιμές, δηλαδή, έχουν εκτοξευθεί, ξεπερνώντας σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και τα 2.500 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, καθώς η ζήτηση, λόγω καλών αποδόσεων, παραμένει ιδιαίτερα υψηλή, σε αντίθεση με την προσφορά, που είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Αναμφισβήτητα, η πανδημική κρίση έχει βάλει στον «πάγο» ορισμένες προγραμματισμένες συναλλαγές όμως, το ενδιαφέρον παραμένει υψηλό.

Ως εκ τούτου, όσοι επιδιώκουν να τοποθετηθούν στα ακίνητα αναζητούν περιοχές με προοπτικές ανάπτυξης και διαμερίσματα σε τιμές που κινούνται στα επίπεδα των 1.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Το «Κ» παρουσιάζει τις νέες, ανερχόμενες πιάτσες σε όλη την Ελλάδα που υπόσχονται υπεραξίες, επιτρέποντας σε υποψήφιους αγοραστές ακινήτων με χαμηλό προϋπολογισμό να προσβλέπουν, σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα, σε πωλήσεις με κέρδη.
Οι περιοχές
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η γειτνίαση με μέσο σταθερής τροχιάς διασφαλίζει τη ζήτηση, είτε πρόκειται για ενοικίαση είτε για πώληση ενός διαμερίσματος. Στη Monopoly της αγοράς ακινήτων, όπου σημαντικό ρόλο διαδραματίζει πόσο εύκολα μπορεί να μισθωθεί ή μεταπωληθεί με υπεραξία μια ιδιοκτησία, η κατοχύρωση μιας «θέσης» κοντά σε σταθμό του υφιστάμενου δικτύου μετρό εμφανίζει υψηλό βαθμό δυσκολίας. Παρ’ όλα αυτά, το εγχείρημα θα μπορούσε να στεφθεί με επιτυχία εάν οι ενδιαφερόμενοι προσανατολίζονταν σε περιοχές όπως ο Κεραμεικός και τις συνοικίες που απέχουν έως 1 χιλιόμετρο από την Πλατεία Μεταξουργείου. «Οι συνοικίες που διαθέτουν στάση μετρό και δεν βρίσκονται κοντά στο ιστορικό κέντρο, όπου οι τιμές έχουν αυξηθεί σημαντικά, πρωταγωνιστούν στη ζήτηση», όπως εξηγεί μεσίτης.

Στις συγκεκριμένες περιοχές, που στερούνται σημαντικής προσφοράς, μπορεί κάποιος να αναζητήσει ένα διαμέρισμα σε τιμές που ξεκινούν από 900 έως 1.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, σε συνάρτηση με την τοποθεσία, τον όροφο, όπως κι αν αυτό είναι ανακαινισμένο. Παραμένοντας στο υφιστάμενο δίκτυο μετρό, σε σταθμούς της γραμμής 1, όπως η Αττική, βρίσκονται διαμερίσματα σε προσιτές τιμές, ύψους 800 ευρώ ανά τ.μ., με τη σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην περιοχή των Σεπολίων να εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την αξία των σπιτιών στην ευρύτερη περιοχή. Προβλέπεται, με ορίζοντα ολοκλήρωσης των υφιστάμενων εργασιών, η υπογειοποίηση των σημερινών γραμμών και των επικίνδυνων ισόπεδων διαβάσεων, που θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής, γεγονός που θα οδηγήσει στην ελαχιστοποίηση και της ηχητικής ρύπανσης από τα διερχόμενα τρένα.

«Οι περιοχές που είναι σε εγγύτητα με το μετρό όχι μόνον προσελκύουν ισχυρό αγοραστικό ή μισθωτικό ενδιαφέρον, αλλά, σε περίπτωση που είναι υποβαθμισμένες, αναγεννιούνται και αστικοποιούνται. Στο πλαίσιο αυτό, η Ακαδημία Πλάτωνος θα αποτελούσε επενδυτική επιλογή για μικρομεσαίους επενδυτές, ενώ το Αιγάλεω προσελκύει ζήτηση όχι μόνο επειδή διαθέτει σταθμό μετρό, αλλά και λόγω των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων που βρίσκονται στο προάστιο», εξηγεί ο Κοσμάς Θεοδωρίδης, επικεφαλής του Μεσιτικού Οργανισμού Ακίνητα Πόλις και αντιπρόεδρος Ομοσπονδίας Μεσιτών Ελλάδας.

Νέες συνοικίες δημιουργεί και η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά με μήκος 7,6 χλμ. και έξι νέους σταθμούς, από τους οποίους οι τρεις (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) παραδόθηκαν σε λειτουργία πριν από μερικές ημέρες. Σήμερα, ιδίως στη συνοικία που βρίσκεται κοντά στην Ιερά Οδό, την Αγία Βαρβάρα, οι ζητούμενες τιμές των διαμερισμάτων είναι, σε πολλές περιπτώσεις, κάτω από 850 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Σε Κορυδαλλό και Νίκαια οι ζητούμενες τιμές ξεκινούν από 500 ευρώ ανά τ.μ., με βάση τον βαθμό ανακαίνισης και την τοποθεσία. Όσον αφορά τους υπόλοιπους τρεις σταθμούς σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, εκτιμάται ότι μέχρι το 2022 θα έχουν παραδοθεί σε λειτουργία, με τους επενδυτές να αναζητούν ευκαιρίες στις εν λόγω περιοχές, ιδίως στα Μανιάτικα, καθώς το κέντρο του Πειραιά, όπου θα βρίσκονται οι άλλοι δύο σταθμοί, προσελκύει ήδη σημαντική ζήτηση.

Την ίδια στιγμή, στο προάστιο όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας οι συνοικίες που γειτνιάζουν με τις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά, λόγω της αξιοποίησης των συγκεκριμένων ακινήτων από την κοινοπραξία εταιρειών Grivalia-Dimand. Μόλις την περασμένη εβδομάδα υπογράφηκε μεταξύ του Δήμου Πειραιά και της αναδόχου κοινοπραξίας των εταιρειών Dimand-Prodea και Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανάπτυξης και Ανασυγκρότησης (EBRD) και η σύμβαση παραχώρησης για την αναβάθμιση του πύργου Πειραιά, που είναι έργο της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ.
Ώθηση στην τοπική αγορά ακινήτων αναμένεται να δώσει και η πλήρης ανακατασκευή της Λεωφόρου Ειρήνης στο Νέο Φάληρο, σε συνδυασμό με την επέκταση της γραμμής του τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) προς τον Πειραιά, που είναι συνολικού μήκους 5,4 χιλιομέτρων.

Αλλά και τα Δυτικά Προάστια, όπως η Πετρούπολη ή το Χαϊδάρι, ιδίως οι συνοικίες που βρίσκονται κοντά στον σταθμό του μετρό Αγία Μαρίνα, αποτελούν, σύμφωνα με τους ειδικούς, επιλογές για τα μεσαίου μεγέθους πορτοφόλια.

Πηγή: patrastimes.gr