Κατά 11,8% αυξήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές τυροκομικών ειδών προς την γερμανική αγορά το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, η Ελλάδα για το 2020 καταλαμβάνει την έβδομη θέση στους σημαντικότερους εμπορικούς εταίρους της Γερμανίας  στον κλάδο των τυροκομικών προϊόντων.

Σύμφωνα με έρευνα του Γραφείου ΟΕΥ στο Βερολίνο, εξαιτίας του γεγονότος ότι η ελληνική παραγωγή δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα μεγάλα μεγέθη της γερμανικής αγοράς, η οποία παραμένει σε ευρωπαϊκό επίπεδο ιδιαίτερα ανταγωνιστική, ιδιαίτερα στον κλάδο των τυροκομικών προϊόντων, αναγκαίο είναι για τους Έλληνες παραγωγούς και εξαγωγείς να χαράξουν πριν την είσοδό τους σε αυτή μια συστηματοποιημένη και χωρίς περιθώρια για απόκλιση στρατηγική, δεδομένου ότι οι μεγάλες γερμανικές αλυσίδες τροφίμων επιβάλλουν ασφυκτικά συμβατικά περιθώρια χρόνων και παράδοσης.

Συγχρόνως, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, το ελληνικό τυροκομικό προϊόν, λόγω των υψηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών του, και της προσιτής τιμής, θα μπορούσε να βρει χώρο σε σημαντικό βαθμό στη γερμανική αγορά σε καταστήματα ντελικατέσεν, σημεία πώλησης premium τροφίμων, που απευθύνονται σε gourmet κοινό υψηλών απαιτήσεων, αλλά και σε καταστήματα βιολογικών ειδών, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου ο πληθυσμός είναι σε γενικές γραμμές περισσότερο δεκτικός σε νέες πιο υγιεινές προτάσεις προϊόντων διατροφής και στην υψηλή γαστρονομία.

Να σημειωθεί ότι στην ΕΕ παράγονται 10 εκατομμύρια τόνοι τυριού κάθε χρόνο. Μαζί με την Ελβετία, την Ολλανδία και τη Γαλλία, η Γερμανία είναι μία από τις σημαντικότερες χώρες παραγωγούς τυριού στον κόσμο. Τα πιο δημοφιλή τυροκομικά προϊόντα είναι η κρέμα τυρί, το ημίσκληρο τυρί και τα τυριά γκούντα, μοτσαρέλα και ένταμ. Το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών της Γερμανίας αποτελούν τα σκληρά, ημίσκληρα και μαλακά τυριά.

Πηγή: patrastimes.gr