Η Ιστορία και η Πολιτική Προσωπικότητα του Νίκου Κοεμτζή μέσα από το Θέατρο

Η Ιστορία και η Πολιτική Προσωπικότητα του Νίκου Κοεμτζή μέσα από το Θέατρο

Ο Νίκος Κοεμτζής, ο οποίος γνωστός για τη δολοφονία τριών ανθρώπων το 1973 στην πίστα του «Νεράιδα» στην Αθήνα, απελευθερώθηκε μετά από 23 χρόνια φυλάκισης, αλλά η ιστορία του συνεχίζει να ερευνάται και να συζητιέται. Η θεατρική παράσταση «Η τελευταία απολογία του Νίκου Κοεμτζή» του Βαγγέλη Γέττου δίνει τη δυνατότητα στον Κοεμτζή να αφηγηθεί την ιστορία του και τις προσωπικές του εμπειρίες.

Ο Γέττος, ο οποίος έχει ενδιαφερθεί για τον Κοεμτζή από την εφηβεία του, έχει αναπτύξει μια εργασία που δεν είναι απλά καταγγελτική, αλλά προσπαθεί να ερευνήσει τις ρίζες της βίας και του εγκλήματος στην ελληνική κοινωνία. «Το έργο μας είναι ένας μονόλογος που εξερευνά», λέει ο Γέττος, αναφέροντας τη σημασία του να κατανοήσουμε τη διαπλοκή του προσωπικού και του συλλογικού.

Η εκτέλεση του μονόλογου από τον αδελφό του Γέττου, Μάρκο, προσθέτει μια προσωπική διάσταση στην παρουσίαση του έργου, το οποίο κάνει πρεμιέρα στην Αθήνα μετά από μια επιτυχημένη παρουσίαση στην Κύπρο. Η διαδικασία συγγραφής του έργου αποδείχθηκε μια μοναδική εμπειρία για τον Γέττο, καθώς ανακάλυψε στοιχεία που συνδέουν την ιστορία του Κοεμτζή με τις ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές συγκυρίες της Ελλάδας.

Ο Κοεμτζής, παρά το φονικό του, ήταν και θύμα της κοινωνικής και πολιτικής κατάστασης που επικρατούσε στη χώρα. Ο Γέττος επισημαίνει ότι η δίκη του Κοεμτζή ξεκίνα έξι ημέρες πριν από το Πολυτεχνείο, τονίζοντας την επικοινωνία της προσωπικής του ιστορίας με την ιστορία της χώρας.

Σήμερα, η υπόθεση του Κοεμτζή προκαλεί ανησυχίες σχετικά με τα παραδείγματα βίας στην κοινωνία, όπως οι γυναικοκτονίες. Ο Γέττος επισημαίνει ότι ενώ ο Κοεμτζής ήταν μέρος ενός υποκόσμου, οι αξίες και οι κανόνες αυτού του κόσμου δεν θα ενέκριναν τέτοιες πράξεις. Η γέννηση ενός εγκληματία δεν είναι μόνο αποτέλεσμα ατομικών επιλογών αλλά και προϊόν κοινωνικών συνθηκών.

Η παράσταση, η οποία διερευνά τις αντιφάσεις της ελληνικής κοινωνίας, καλεί τους θεατές να επαναστατήσουν και να αναστοχαστούν τις δικές τους αξίες και υπάρξεις. Ο Γέττος αναφέρει ότι, εν μέσω χαοτικών εγκληματικών περιστατικών, οι κοινωνίες πρέπει να κοιτάξουν βαθύτερα τις αιτίες πίσω από τη βία.

Πηγή: tovima.gr