Συνεργασία Μαρία Καλλιμάνη και Αντόνιο Λατέλλα στην Σύγχρονη Εκδοχή του Γυάλινου Κόσμου

Συνεργασία Μαρία Καλλιμάνη και Αντόνιο Λατέλλα στην Σύγχρονη Εκδοχή του Γυάλινου Κόσμου

Λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρα της παράστασής της στο Teatro Nuovo της Νάπολης στις 17 Οκτωβρίου, η Μαρία Καλλιμάνη συζητά για τη σύγχρονη εκδοχή του «Γυάλινου κόσμου» του Τενεσί Ουίλιαμς, σε σκηνοθεσία του Ιταλού Αντόνιο Λατέλλα. Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί την πρώτη διεθνή εμφάνιση της ηθοποιού, που έχει ήδη χαράξει τη πορεία της στο ελληνικό σινεμά με συμμετοχές σε περισσότερες από 20 ταινίες.

Η παράσταση του «Γυάλινου κόσμου» έχει ως βάση τη γνωριμία της με τον Λατέλλα και με την οποία έχουν αναπτύξει στενές σχέσεις τα τελευταία τρία χρόνια. Ο Λατέλλα, ο οποίος σκηνοθετεί έργο του Ουίλιαμς για δεύτερη φορά, θεώρησε τον «Γυάλινο κόσμο» ιδανικό για τη σύμπραξή τους, καθώς επιθυμούσε μια παράσταση με λίγα πρόσωπα.

Η Καλλιμάνη αναφέρθηκε στην ιστορία του έργου, τονίζοντας την επίκαιρη αναφορά στις οικογενειακές σχέσεις και τη διαφορετικότητα. Ο Τομ, ο πρωταγωνιστής, αναφέρεται συχνά στην αδελφή του, τη Ρόουζ, που υπέστη λοβοτομή μετά την απομάκρυνσή του από το σπίτι. Σύγχρονα θέματα, όπως η διαφορετικότητα και ο τρόπος που την αντιλαμβάνονται οι άλλοι, εξερευνώνται βαθιά στο έργο.

Ο χαρακτήρας της Αμάντα που υποδύεται η ηθοποιός, είναι μητέρα δύο ενηλίκων παιδιών και προσπαθεί να τους υποστηρίξει σε μια κοινωνία που απαιτεί θυσίες. Εκφράζει την ανησυχία της για τον γιο της, Τομ, και τη Λόρα, κόρη της, η οποία αντιμετωπίζει κινητικά προβλήματα και ζει σε έναν δικό της κόσμο.

Σχολιάζοντας τη συνεργασία της με τον Λατέλλα, η Καλλιμάνη αναφέρει ότι η σκηνοθεσία του τους επιτρέπει να εξερευνήσουν νέες πτυχές των χαρακτήρων. Ο Λατέλλα είναι γνωστός για το αυστηρό σκηνοθετικό του πλαίσιο που όμως αφήνει και αρκετό χώρο για αυτοσχεδιασμό. Ο τρόπος τους για να μεταφέρουν το έργο στο κοινό συνδυάζει τον κινηματογράφο με το θέατρο, ενισχύοντας τη δυναμική των ερμηνειών.

Περιμένοντας την ελληνική πρεμιέρα στον Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν στις 23 Οκτωβρίου και σε διάλειμμα από την τηλεοπτική της εργασία, η Καλλιμάνη επικεντρώνει την προσοχή της στους χαρακτήρες που προσπαθούν να βρουν την ελευθερία και την ταυτότητά τους. Οι δύο επόμενες τηλεοπτικές της σειρές, «Αθώοι» και «Μέλισσες», προβάλλουν εικόνες ενός σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού.

Ο Θειάσος Λατέλλα διακρίνει ότι το θέατρο και η τέχνη γενικά βιώνουν μια κατάσταση κρίσης, εν μέσω κοινωνικών αλλαγών και σύγχυσης. Υπογραμμίζει τη σημασία της αλήθειας, της επικοινωνίας και του θεατρικού λόγου.

Η Καλλιμάνη καταλήγει ότι η υποστήριξη και η συνεργασία, ειδικά στην όλη διαδικασία της δημιουργίας, είναι κρίσιμη για τη θεατρική κοινότητα, με στόχο την ανάπτυξη ενός πιο εξωστρεφούς ελληνικού πολιτισμού.

Πηγή: tovima.gr