Μια δήλωση της «βασίλισσας της νύχτας» για το «Just the 2 of Us» ήταν αρκετή για να στρέψει και πάλι τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της, όπως κάνει άλλωστε εδώ και δεκαετίες. Η θρυλική πρωταγωνίστρια του θεάτρου και του κινηματογράφου Ζωζώ Σαπουντζάκη έχει τον τρόπο να κλέβει πάντα την παράσταση!

  • Από τον
    Νίκο Νικόλιζα

«Με πήραν τηλέφωνο και μου είπαν να κάνω μια συνάντηση με τον κύριο Νίκο Κοκλώνη για να συμμετέχω στο “Just the 2 of Us”» εξομολογήθηκε η αειθαλής πρωταγωνίστρια με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Η ίδια έχει μάθει όλα αυτά τα χρόνια να στέκεται όρθια ακόμη και όταν δεν εισπράττει το χειροκρότημα του κόσμου, ακόμη και όταν κλείνουν τα φώτα του θεάτρου.

Όπως τον Ιούλιο του 2018, όταν η τεράστια φωτιά στην Κινέτα έκαψε σχεδόν ολοσχερώς τη θρυλική βίλα της. Εκεί όπου τις προηγούμενες δεκαετίες κάθε καλοκαίρι η μεγάλη πρωταγωνίστρια έδινε τα πιο λαμπερά parties της showbiz, με δεκάδες επώνυμους καλεσμένους να παρελαύνουν, ενώ για εβδομάδες το event αυτό ήταν σε όλες τις κοσμικές σελίδες των εφημερίδων. Πλέον η ίδια, λόγω της τεράστιας καταστροφής της βίλας της, μένει στο ισόγειο του σπιτιού της, με τις αναμνήσεις όμως μιας ολόκληρης ζωής να μην έχουν σβήσει από τις στάχτες…

Η ζωή της μπριόζας Ζωζώς και της αδερφής της Βάσως θα μπορούσε άνετα να γίνει ταινία. Μαζί τα δύο μικρά κορίτσια ξεκίνησαν ως τα παιδιά θαύματα, τα «Σαπουντζάκια», από τη Θεσσαλονίκη για να ανέβουν σιγά σιγά και με πολύ αγώνα τα σκαλιά της δόξας σε Ελλάδα και εξωτερικό, με τις λίρες να πέφτουν βροχή στα πόδια τους.

Σε ηλικία 18 ετών και ενώ είχε ήδη κάνει πολύ μεγάλο όνομα, αποφάσισε να ντυθεί πρώτη φορά νύφη στο πλευρό του γιατρού Γιώργου Χατζηπαρασκευά. Ένας γάμος όμως που κράτησε μόνο τρεις μήνες. Έναν χρόνο μετά με την αδερφή της Βάσω εντυπωσιάζουν οι δυο τους με το ταλέντο τους σε οπερέτες της εποχής ως τα «Σαπουντζάκια». Όταν αργότερα η Βάσω θα αποφασίσει να κάνει οικογένεια, εκείνη θα συνεχίσει μόνη την καριέρα της στον χώρο του θεάματος. Εμφανίζεται με επιτυχία σε μουσικές παραστάσεις της Αθήνας.

Πάταγος

«Μια βραδινή έξοδος στο κοσμικό κέντρο Κομπαρσίτα, ενθουσιάζω τον ιδιοκτήτη, ο οποίος μου προτείνει συνεργασία έναντι μεγάλης για την εποχή αμοιβή. Εκεί για χρόνια οι εμφανίσεις θα προκαλέσουν πάταγο, με όλη την αφρόκρεμα της κοσμικής Αθήνας στο πρώτο τραπέζι για να με απολαύσει» εξομολογείται η μεγάλη σταρ στα περιοδικά της εποχής. Οι μεγιστάνες Νιάρχος και Ωνάσης είναι ανάμεσα στους θαυμαστές της. Οι πανάκριβες και φανταχτερές τουαλέτες με καπέλα και φτερά από το εξωτερικό, το μπρίο και η εκρηκτική παρουσία της αφήνουν εποχή, με τον μαέστρο Τώνη Μαρούδα να την προσφωνεί «βασίλισσα της νύχτας», έναν τίτλο που διατηρεί επάξια έως και σήμερα.
Στην Κομπαρσίτα βρίσκει και τον μεγάλο έρωτα της ζωής της στο πρόσωπο ενός από τους γοητευτικότερους θαμώνες του μαγαζιού, προσωπικές του όμως εκκρεμότητες δεν επιτρέπουν τον γάμο, γεγονός που οδηγεί και στον χωρισμό του ζευγαριού. Απογοητευμένη φεύγει για την Αμερική, όπου θριαμβεύει σε γνωστά μαγαζιά της εποχής, και η επιστροφή της στην Ελλάδα συνοδεύεται με συμβόλαιο με τον Φίνο για μια σειρά ταινιών και επιτυχημένων μουσικών και θεατρικών εμφανίσεων. Το 1973 παντρεύεται τον δικηγόρο Ανδρέα Πολίτη, με τον οποίο θα ζήσει 23 χρόνια έως τον χαμό του. «Ωρίμασα όταν πέθανε ο δεύτερος άντρας μου. Ήταν δικηγόρος. Ήμασταν μαζί 23 χρόνια. Περάσαμε πολύ όμορφα. Πέθανε μέσα σε τρεις μήνες. Όταν έφυγε, εγώ δεν ήξερα πολλά πράγματα. Ήθελα μόνο να δουλεύω, να έχω τα λούσα μου, τα κοσμήματά μου, τις γούνες μου, τα φορέματά μου. Ήμουν πολύ σπάταλη» εξομολογείται μπροστά σε δημοσιογραφικά κασετοφωνάκια όταν γυρνά στο χθες.

«Όταν πέθανε, θυμάμαι μια ημέρα έλαβα με το ταχυδρομείο κάτι χαρτιά που αφορούσαν διαδικαστικά θέματα. Φοβήθηκα. Πήγα στον δικηγόρο και μου είπε πως δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Από εκεί και πέρα άρχισα να ωριμάζω και φρόντισα να τακτοποιήσω τις υποθέσεις μου. Πούλησα τα σπίτια μου. Είχα πολλά διαμερίσματα. Άρχισα να τα πουλώ. Δεν ήξερα τίποτα από οικονομικά. Τα έτρωγα τα χρήματα. Δούλευα και έπαιρνα εκατομμύρια. Τότε διαπίστωσα ότι είμαι πολύ δυνατή και πως μπορώ να τα βγάλω πέρα σε όλα» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά σε μια ανθρώπινη εξομολόγησή της.

Γεμάτη μπρίο

Δύο ήταν οι γυναίκες που θα μείνουν στην ιστορία όχι μόνο για το πολύπλευρο ταλέντο τους, αλλά και για την αινιγματική ηλικία τους. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και η Ζωζώ Σαπουντζάκη. Και οι δύο κυριάρχησαν για περισσότερο από μισό αιώνα, ενώ η Ζωζώ ακόμα και σήμερα προκαλεί εντύπωση σε κάθε της δημόσια εμφάνιση με το μπρίο και τη νεανικότητά της. Στα πόδια της ανέκαθεν είχαν πέσει βασιλείς και μαχαραγιάδες. Η ίδια πριν από εφτά χρόνια στον υπογράφοντα είχε εξομολογηθεί σε συνέντευξή της για πρώτη φορά τον έρωτα που της είχε ο Αλέξανδρος Ωνάσης. «Ο Αλέξανδρος ήταν ένα πολύ γλυκό παιδί! Θυμάμαι τότε ερχόταν ο πατέρας του στο μαγαζί συνεχώς. Ο Αλέξανδρος τότε ήταν μαθητής. Είχε έρθει, λοιπόν, ένα βράδυ με τον κολλητό του, τον Βερνίκο, στο κέντρο όπου εμφανιζόμουν εγώ, στην Πεταλούδα, στην πλατεία Αμερικής. Βγήκα τραγούδησα και ο νεαρός Ωνάσης δεν σταματούσε να ανοίγει σαμπάνιες και να πετάει λουλούδια. Όταν τέλειωσα το σόου, με παίρνει αγκαλιά. Και άρχισε να μου μιλάει ώρες ολόκληρες» είχε αναφέρει.

«Από την επομένη ο Αλέξανδρος ερχόταν στο σπίτι μου με σοφέρ, με έπαιρνε και πηγαίναμε για ψάρι στου Αντωνόπουλου. Δεν μπορώ να ξεχάσω τα λόγια που μου έλεγε για τα παιδικά του χρόνια, για την Κάλλας και ότι δεν τη χώνευε αλλά και τα δάκρυα που έτρεχαν από τα ματάκια του συχνά πυκνά για τη μάνα του τότε που είχε χωρίσει με τον πατέρα του (…) Ο Αλέξανδρος ήταν ένα άβγαλτο παιδί, γεμάτο συναισθήματα. Νεανικά συναισθήματα. Όταν πήγε να με φιλήσει πρώτη φορά έτρεμε».

Τα χρήματα

Στο πλαίσιο της εξομολόγησής της, μάλιστα, η μεγάλη ντίβα έκανε και σύγκριση ανάμεσα στον Σταύρο Νιάρχο και τον Αριστοτέλη Ωνάση. «Μπορεί ο Νιάρχος να μου έστελνε σπιρτόκουτα γεμάτα χρυσές λίρες για ένα και μόνο τραγούδι, όμως δεν μπορεί κανείς να τον συγκρίνει με τον γλεντζέ Ωνάση. Ο Σταύρος ήταν μοναχικό άτομο, ο δε Αρίστος ο πιο γλεντζές». Η Ζωζώ υπήρξε, αναμφισβήτητα, μια από τις πιο καλοπληρωμένες γυναίκες του θεάτρου και του τραγουδιού, μια και είχε «διανύσει» χιλιόμετρα στις πίστες και τις θεατρικές σκηνές για να χτίσει το όνομά της ως «βασίλισσα της νύχτας».

Και πάντα, όπως και η ίδια έχει αποκαλύψει, τα χρήματά της τα σκορπούσε. «Τα χρήματα που έβγαζα τα σκορπούσα στα λούσα. Αγόραζα φορέματα από μεγάλους οίκους μόδας τόσο για τη δουλειά μου όσο και για την προσωπική μου ζωή. Μου άρεσε να φορώ πάντοτε καινούργια τουαλέτα. Θέλω να κάνω ένα μουσείο και να εκθέσω όλα μου τα ρούχα. Με έραβε ο Γιώργος Σκαλιντό, ο οποίος ήταν πανάκριβος. Ήταν από τους ράφτες του θεάτρου που έραβαν μόνο όσες είχαν οικονομική άνεση. Εγώ, επειδή δούλευα στα κέντρα και τα θέατρα, μπορούσα και τα έδινα. Ήταν αμέτρητα χρήματα. Δεν ξέρω από χρήματα. Ξέρω μόνο να τα ξοδεύω. Ήθελα να τα τρώω, για να κάνω το κέφι μου» έλεγε η ίδια σε μια από τις συνεντεύξεις της πριν από λίγα χρόνια, δείχνοντας εμφανώς ότι μία υπήρξε «βασίλισσα της νύχτας» και έπειτα από αυτή το χάος!

Πηγή: espressonews.gr