Η Διαρκής Ανάπτυξη της Αγοράς Πολυτελών Ειδών στην Ελλάδα και οι Προοπτικές του Κλάδου

Η Διαρκής Ανάπτυξη της Αγοράς Πολυτελών Ειδών στην Ελλάδα και οι Προοπτικές του Κλάδου

Ακόμη και αν οι προγνώσεις της HSBC για την αγορά ειδών πολυτελείας επαληθευτούν και η οργανική ανάπτυξη «πέσει» εφέτος στο 2,8% από το αρχικά σχεδιασμένο 5,5%, κάτι που θα τη χαρακτηρίσει ως μία από τις χειρότερες χρονιές της τελευταίας 20ετίας, η Carolina Herrera έχει δηλώσει ότι «η πολυτέλεια θα είναι πάντα τριγύρω, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στον κόσμο». Οι αναλυτές της HSBC αναμένουν, μάλιστα, ότι η αγορά πολυτελών προϊόντων θα γνωρίσει ανάκαμψη το 2025, με θετική τάση ανάπτυξης 7%, καθώς και διψήφια ανάπτυξη το β’ τρίμηνο του 2025 λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης από τις φετινές μειώσεις.

Στην ελληνική αγορά, η κατάσταση παραμένει ενθαρρυντική, καθώς η Μύκονος και η Αθήνα κατατάσσονται στους ταχύτερα αναπτυσσόμενους προορισμούς για άτομα υψηλής καθαρής θέσης (Ultra high-net-worth individuals), σύμφωνα με την ειδική έκδοση Luxury Insights που εξέδωσε η Global Blue. Δεν είναι τυχαίο ότι η LVMH, ο μεγαλύτερος όμιλος ειδών πολυτελείας παγκοσμίως, συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα, με την Louis Vuitton να εγκαινιάζει νέα καταστήματα, όπως το resort boutique στη Μύκονο και το κατάστημα Astir Marina στη Βουλιαγμένη.

Η Hermès, η οποία θεωρείται σύμβολο πολυτέλειας με προϊόντα όπως οι δερμάτινες τσάντες Birkin, συνέχισε τις πολύ καλές οικονομικές της επιδόσεις και στην Ελλάδα. Η μοναδική boutique της Hermès στην Σταδίου και Βουκουρεστίου κατέγραψε το 2023 τζίρο 17,5 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 28,83% σε σύγκριση με το 2022. Εντυπωσιακή είναι επίσης η στρατηγική της Chanel στην ελληνική αγορά, με τις πωλήσεις της Linea Piu να παρουσιάζουν αύξηση 136,83% το 2023.

Η Prada Hellas και η Rolex Ελλάς επίσης διατηρούν θετική πορεία, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται και να καταγράφουν ενδιαφέροντα νούμερα. Η Prada μετράει αύξηση εσόδων 28% και σημαντική εισροή τοπικών και διεθνών πελατών, ενώ η Rolex Ελλάς σημείωσε αύξηση τζίρου 12,6% το 2023.

Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής πλατφόρμας Statista, η αγορά πολυτελών ειδών αναμένεται να φθάσει τα 473,90 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2024, με τα πολυτελή ρολόγια και κοσμήματα να αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς. Τα έσοδα στην Κίνα αναμένονται επίσης υψηλά, ενώ οι δαπάνες των καταναλωτών σε αυτή τη αγορά έχουν ελαφρώς επηρεάσει την παρουσίαση του κλάδου παγκοσμίως.

Πηγή: tovima.gr